Dag 23 en 24 - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Dag 23 en 24 - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Dag 23 en 24

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

02 April 2016 | Verenigde Staten, Morro Bay

Dag 23 San Francisco - Pescadero 31 maart

De camping ligt net buiten San Francisco en toen we wakker werden was het behoorlijk bewolkt, jammer want we waren van plan te gaan fietsen en dan is een lekker zonnetje toch wel fijn ;-) Maar hoe verder we richting het centrum reden hoe meer de bewolking weg trok en midden in het San Francisco was het stralend weer! We hebben de fietsen opgehaald, achter die van Marc zit een kidcar, daar zaten de meiden gezellig met elkaar in. Pfff... al het fastfood dat we hier afgelopen hebben gegeten hebben we er vandaag wel afgetraind met dan al dat gefietst hier! We wilden eerst wat bekende punten in het centrum bekijken als union square, china town, lumberd street (meest bochtige straat) en de cable cars maar toen we bij het eerste punt waren namelijk luiberd street waren we al helemaal kapot, de wegen zijn hier zo stijl dat het zelfs lopend zeer pittig is, zelfs met de fiets aan de hand, laat staan als er ook nog een kidcar achter zit. Geen wonder dat we daar niemand zagen fietsen... Lambert street hebben we bekeken wat erg grappig was, alle wegen in San Francisco zijn super recht en dan opeens één straat met allemaal bochten. Er reden daar ook een paar cable cars dus die konden we ook afvinken (helaas geen tijd meer gehad om een ritje ermee te maken) en toen besloten we om de snelste weg naar beneden weer naar de boulevard te nemen. Nog een paar steile klimmen gedaan (zweten en een zeer verhoogde hartslag en die arme Marc had de kidcar er ook nog achter) en toen heerlijk naar naar benden zoefen.... Eenmaal weer beneden fietsten we naar de golden gate bridge. Ook best nog een flink stuk fietsen met behoorlijk wat tegenwind maar hé het was redelijk vlak, dus dat was prima! Vlak voor de brug nog een keer stijl omhoog maar de brug was in zicht! Nog even bijtanken met water, bananen en koekjes en door naar de brug. Daar gingen we met de fiets overheen, super gaaf! Hij is behoorlijk hoog en het waaide hard, maar het was echt gaaf! Vanaf de burg mooie plaatjes geschoten en filmpjes gemaakt. Na de burg weer een heerlijk stuk naar beneden wat is dat toch lekker na het harde werken bij een steile klim! Remmen (bijna) los en gaan met die banaan ! (eh... fiets) Op een bordje lazen we dat we nog 3,6 kilometer moesten tot de ferry, die zou ons weer terug brengen naar het begin punt... Nou dat waren best nog pittige stukje, weer een paar steile stukken... Pff... ik weet nu ook wat zadelpijn is (hihihi) Onze benen hebben het zwaar te verduren gehad vandaag maar dat voelt eigenlijk ook heel goed, lekker zo'n actieve dag! Met de boot terug was leuk, we voeren dicht lang Alcatraz en hebben ook daarvan mooie foto's gemaakt, helaas lukte een bezoek aan Alcatraz niet meer, dit moet je minstens 5 dagen van te voren boeken, maar ja dat was voor ons een beetje lastig.... Fietsen weer ingeleverd en toen waren we behoorlijk hongerig en dorstig en omdat het hier zo lekker was hebben we onszelf gewoon weer getrakteerd op fish and chips, heerlijk! daarna hebben we de camper weer opgezocht en reden we door de drukte van de stad (the San Francisco Giants hadden een wedstrijd) naar Pescadero, een plaatsje aan de kust. Wat een prachtige wegen hebben we gereden! Een stuk leek wel tropisch, ik verwachte daar haast het Expeditie Robinson strand aan te treffen! Verder door prachtige bossen en langs het strand, prachtig! Maar het werd al snel donker... Volgens mij staan we nu op een prachtig park, maar het was erg donker toen we hier aan kwamen, dus bij daglicht morgen maar even goed bekijken. Het is nu 21:30 en wij kruipen er lekker op tijd in, morgen verder rijden langs de kust.

Dag 24 Pescadero - Morro Bay 1 april

Het park waar we staan was inderdaad erg mooi, op zo'n park kan je prima een week vakantie vieren! Die tijd hebben we hier niet dus nadat Bente een paar keer van de glijbaan was geweest reden we verder langs de kust. Prachtig! Wat hebben wij weer veel moois gezien! We hebben een stuk van het bekende 17-mile drive gereden, wat wel leuk was en hebben in de camper geluncht aan een prachtig strand! Het weer was heerlijk vandaag en het water zo mooi blauw! Prachtig!
We reden grote stukken langs de kust en als ik naar benden keek draaide mijn maag zich om, zo hoog! Maar tegelijk ook zo mooi! Echt weer genoten van de rit vandaag! We kwamen nog langs een stuk waar ontzettend veel zeeleeuwen en zeehonden heerlijk op het strand liggen te zonnen, leuk om te zien! We (of vooral Marc) wilden graag een keer aan het strand camperen, helaas zijn ze daarin erg streng en mag het niet! Nu staan we op een camping in Morro Bay, morgen rijden we verder over de Highway 1 naar Los Angeles!! Het leuke van deze camping is dat er wifi (hoewel niet zo'n beste verbinding) is dus kan ik weer een update plaatsen! Foto's zal ik vannacht een keer proberen te plaatsen als ik wakker ben, dan is het wellicht rustiger op het netwerk... Tot de volgende blog!!

• 02 April 2016 - 07:52

Julia:

Ha..wat weer een leuk verslag Suus!
    Ik had jullie wel willen zien fietsen. hihihi.. ( wel een filmpje van gemaakt toch??)
    En ohh...(weer) fish en chips: weg zijn de verbruikte calorieen!!!
    Erg gaaf om steeds weer in elk verslag te lezen hoe jullie genieten en hoe geweldig mooi jullie het daar hebben..
    We kijken uit naar de foto's van afgelopen dagen en dan maar weer op naar jullie volgende blog!
    Liefs voor jullie allemaal
    -X-

• 02 April 2016 - 09:30

Wim:

Weer een mooi verslag. Het was hard werken op de fiets. Mooi dat jullie nog steeds zo genieten. nu nog het laatste stuk naar L.A Veel plezier nog.

• 02 April 2016 - 09:31

Gerard:

Hebben ze daar geen E-bike?
    Ben zeer nieuwsgierig naar jullie foto's en filmpjes. Misschien een gezellige avond in de Soos beleggen voor de liefhebbers om dit alles te bekijken?
    Nog een fijne week en tot over precies 1 week

• 03 April 2016 - 08:19

Annemarie :

Super dat jullie ons zo laten delen in jullie reis ervaringen. Prachtig zo beeldend als je kunt schrijven Suuz! Heel veel plezier nog met elkaar deze laatste week!
    Liefs van ons! Xx

• 03 April 2016 - 17:08

Liesbeth:

Wat`n een geweldige vakantie ondernemen jullie!!!!
    Geweldige verslag weer!

Kom maar weer richting Holland hoor!