Dag 19, 20, 21 en 22 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Dag 19, 20, 21 en 22 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Dag 19, 20, 21 en 22

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

30 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 19 Chowchilla - Yosemite 27 maart

Sjonge.... die treinen hier! Niet normaal wat een herrie die maken en het gaat 's avonds en 's nachts gewoon door! Bente en Tessel schrokken er nog één keer huilend wakker van en daarna sliepen zij er gelukkig door heen, wij hebben volgens wel elke trein gehoord.... Na het ontbijt gingen we omweg naar Yosemite National Park. En weer kwamen we in een totaal ander landschap terecht, mooie groene bergen met gras en bloemetje en groene bomen, mooie slingerweggetjes erdoor heen, prachtig!! Wat was de rit mooi. We werden er helemaal vrolijk van, echt voorjaar hier! Yosemite is een prachtig park! Het is hier groen met hoge bergen en prachtige watervallen. Op sommige plekken ligt nog sneeuw. We hadden vandaag ook weer prachtig weer! Al was het in de schaduw onder de bomen nogal fris en omdat we daar niet helemaal op gekleed waren hebben we een iets kortere wandeling gemaakt als dat de planning was. We staan vannacht op een camping hier midden in het park. Ons eten zit in een aparte foodlocker box naast de camper en als je buiten eet moet je het voedsel binnen een armlengte afstand hebben, dit ivm de beren die hier zijn. Marc vind het wel grappig maar ik vind het maar een eng idee. We hebben een foto gezien hier, die mensen hadden wat eten in de auto liggen en een beer heeft dat te pakken gekregen, nou dat wil je dus echt niet in je camper hebben! Al het eten dus maar buiten de camper en het afval weg in speciale beer vriendelijke containers. Het is hier doodstil zo midden in het park, ik hoop op een goede nachtrust!

Dag 20 Yosemite - San Francisco 28 maart

Vannacht gelukkig geen beren bij de camper gehad, tenminste niet dat we hebben gemerkt ;-) ik heb er niet heel lekker door geslapen heb vannacht toch van alles in mijn hoofd gehaald .... We hebben nog een stuk door dit prachtige park gereden en een paar keer gestopt om foto's te maken, wat is het hier toch mooi! Door steile, bochtige weggetjes reden we bijna naar de top waar nog redelijk wat sneeuw lag en zo reden we weer naar beneden in het zonnetje door het prachtige groen. Heel mooi!
Daarna reden we naar San Francisco en daar staan we op een camping aan zee! Het waaide erg hard dus buiten zitten was er niet bij vandaag. Marc en Bente hebben de zon nog zien ondergaan in zee, super mooi!

Dag 21 San Francisco 29 maart

Vanmorgen werden we wakker in een heerlijk zonnetje, de wind was weer gaan liggen en het was lekker aangenaam. Aan het eind van de ochtend zijn we richting het centrum gereden, we parkeerden bij een pier (de pieren hier zijn genummerd, hoewel niet op volgorde) en liepen toen naar Fishermans Warff. Een prachtige pier met een leuk en gezellig straatje met winkeltjes en restaurants. We hebben hier een heerlijke fish and chips gegeten, om je vingers bij af te likken!! Toen zag Bente een grote draaimolen, Bente is gek op draaimolens en natuurlijk heeft ze met Marc even een ritje in de draaimolen gemaakt! Nog even informatie opgezocht en gevraagd wat er allemaal te doen is hier in de stad en daar even uit kiezen wat we overmorgen gaan doen, morgen hebben we een rustdagje ingeplant.
Vanavond maar weer es zelf gekookt in de camper en daarna met zijn 4en een prachtige zonsondergang gezien, wat is het toch mooi om de zon te zien zakken in de zee! Het lukt hier net niet vanuit de camper hihi... moeten een paar meter lopen voor een prachtig uitzicht, het was geweldig!

Dag 22 San Francisco 30 maart

Vandaag dus een lekker rustig dagje bij de camper. Kunnen Bente en Tessel even lekker bijkomen, en wij dus ook ;-) Vanmorgen even lopend nog een paar boodschappen gedaan. Vanmiddag nog even een wasje draaien want wat wordt het hier allemaal vies! Tessel kruipt de hele camper door en op de één of andere manier is de vloer hier steeds zwart (al heb ik al wel 10 x op mijn knieën de vloer hier geschrobt) dus die broekjes gaan max een dag (soms een halve) mee. Lang leve de wasmachines. Vanmiddag even lekker spelen op de glijbaan en schommels hier op de camping, Bente is er gek op! Ze heeft een bellenblaas gekregen van een meisje dus dat gaan we vanmiddag ook nog doen als de meiden wakker zijn. En vanavond weer hopen op een mooie zonsondergang!

• 30 Maart 2016 - 22:39

Julia:

..toppie om weer ff wat te lezen.
    Wat hebben jullie toch al een ongelofelijke afstand afgelegd...en nu dan in San Francisco.
    Prachtig filmpje Marc, van de zonsondergang, Wauw!
    Heerlijk ff relaxen nu: geniet ook daarvan!
    Was super om ff met je te kletsen Suus!!!
    Hou van jullie

• 30 Maart 2016 - 23:20

Martje:

Wat fijn om weer wat van jullie te horen ,het blijft apart wij gaan zo naar bed en bij jullie is het nog middag . Wat hebben jullie een bijzondere vakantie fijn dat jullie zo genieten , hebben jullie al veel gebruik gemaakt van de fototoestel vast wel .Ja zelfs in de vakantie moet je poetsen Suzet ,ik hoop dat Tino in jullie huis ook poetst dan hoef je thuis niet direct weer poetsen haha .Veels liefs van ons xxxx.

• 31 Maart 2016 - 11:26

Esther:

Hey lieverds!

Wat weer een mooi verslag!! En die foto"s.... Super!!!
    Lekker genieten nog even...

• 31 Maart 2016 - 21:31

Martje:

Wat weer leuke foto's super hoor ,mis de meisjes wel hoor (jullie ook ) haha.