Dag 16, 17 en 18 - Reisverslag uit Chowchilla, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Dag 16, 17 en 18 - Reisverslag uit Chowchilla, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Dag 16, 17 en 18

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

27 Maart 2016 | Verenigde Staten, Chowchilla

Dag 16: Las Vegas 24 maart

Tja.... wat moet ik van deze stad zeggen? Je moet het eigenlijk met eigen ogen gezien hebben, het is één grote speeltuin voor grote mensen! Echt bizar wat je hier allemaal hebt en wat hier allemaal gebouwd is. Gisteravond met elkaar langs de strip gelopen, wat een hoop mensen, muziek, straatartiesten, lichtjes, reclame, winkels, casino's, gokhallen, hotels en nog grotere hotels. Voor het Bellagio een mooie licht/water show gezien.
Vanmorgen hebben we de andere kant van de strip gelopen. We wilden graag op de foto met het Las Vegas sign en moesten hiervoor een poos in de wachtrij staan! Er stond een man die wilde wel foto's maken zodat een heel gezin of groep op de foto staat. Hij vraagt er geen geld voor maar een tip is welkom, nou geloof me! Die man verdiend heel wat op een dag!
Je hebt hier gebouwen en hotels die nagemaakt zijn van grote steden: New York is nagebouwd, compleet met achtbaan voor het hotel. Venetië is nagebouwd met gondels en zingende gondeliers en al, Parijs met een grote Eiffeltoren, Luxor met z'n piramides en China is aanbouw op een enorm stuk braakliggend terrein. Wat een stad!
Ook hebben we gekeken in twee grote hotels, het Bellagio en Caesars Palace, in dit laatste hotel is een deel van de film the hangober opgenomen, erg leuk om hier even binnen te hebben gekeken, niet normaal wat een luxe in deze hotels!
Natuurlijk schijn je hier ook goed te kunnen shoppen, dat willen we morgenvroeg nog even uitproberen en dan verlaten we deze bijzondere stad....
Vanmiddag hebben we nog even heerlijk gezwommen in het zwembad hier naast het RV-Park. Bente vond het heerlijk, Tessel helaas niet, misschien toch iets te koud of het was de moeheid want slapen deed ze vanmiddag niet in de maxicosi, er wat natuurlijk veel te veel te horen en te zien! Bovendien zijn we vanmiddag hier ergens in Las Vegas haar knuffeltje kwijt geraakt... Gelukkig had ik een reserve in de camper, die ik in NL al had gekocht om drama's te voorkomen..... Vanavond terwijl de kinderen al op bed lagen nog even met de camper over de strip gereden met de go-pro voorop de motorkap. Leuke beelden gemaakt zo! Het Wifi (wat er dus toch is op de camping) is super slecht! Ik kwam uiteindelijk niet eens op de site om dit verhaal te plaatsen.... Laat staan foto's....

Dag 17 Las Vegas - Tehachapi 25 maart

Vanmorgen eerst in het oude gedeelte van Las Vegas gekeken, dit is waar het allemaal begon. Misschien hebben jullie het wel eens op tv gezien hier kun je een soort skydive doen door hey plafond van LED-lichtjes waarop 's avonds allemaal beelden worden afgespeeld: het Fremond Street Experience. Op tv ziet het er allemaal indrukwekkend uit maar het viel ons in het echt een beetje tegen (overdag tenminste) hier zijn ook veel meer zwervers en bedelaars en het is hier gewoon minder fris. Maar goed, het was wel leuk om hier geweest te zijn. Daarna doorgereden naar een outlet met heeeeel veel winkels. We zijn bij een paar naar binnen geweest en hebben voor de meiden super mooie jurkjes gekocht voor de bruiloft van Tino en Moniek!!
Daarna reden we door naar Death Valley. Wat bijzonder om hier geweest te zijn en ook was het echt mooi om te zien. Opeens een heel groot woestijn gebied! Het is wel leuk dat wij er juist dit jaar zijn, er bloeiden nu bloemetjes en dat gebeurd hier naar 1x in de ik dacht 7 a 10 jaar! Maar verder is echt een woestijn, beetje doods en zanderig, maar mooi om te zien! Mooie zandduinen, bergen en enorme vlaktes. Vreselijke hobbel wegen waardoor je kriebels in je buik krijgt... We hebben echt heerlijk gegeten in een restaurantje aan de rand van Death Valley. Toen reden we door, de kinderen hebben we halverwege op bed gelegd en wij reden door de rukwinden naar Tehachapi en daar staan we op een trucksto. Nu hoeven we morgen niet meer zo ver te reiden naar de camping en zijn we daar lekker op tijd, kunnen de kids lekker spelen en kunnen we even boodschappen doen, wasjes draaien en camper poetsen.... wat mis ik hier mijn stofzuiger hihihi...

Dag 18: Tehachapi - Chowchilla 26 maart

Vanmorgen vertrokken we van de Truckstop, gelukkig waaide het niet meer zo en was het licht zodat we van het prachtige uitzicht konden genieten! Want weer(!) veranderde de omgeving, de bergen waren groen en hadden mooie bomen! heet deed een beetje denke aan Oostenrijk haha... Bijzonder hoor dat we zo ontzettend veel verschillende landschappen hebben gezien. Opeens rook het erg lekker in de camper, we bleken langs sinaasappel boomgaarden te rijden, wat erg lekker rook! Heel veel fruitakkers hier en noten!
We deden voordat we naar de camping gingen nog even een paar boodschappen en waren rond 14:00 op de camping. Snel een broodje gegeten de meiden even lekker op bed. We zitten hier aan een treinspoor en hier rijden van die enorme lange en zware goederen treinen die continu waarschuwen (met enorm luide toeters) dat ze eraan komen, de meiden dommelden net in, toen zo'n gevaarte langs kwam... twee meisje helemaal in paniek, zielig!! Bente ging daarna wel slapen maar Tessel wilde niet meer in bed. Heerlijk samen op een kleedje buien gezeten in de schaduw onder de bomen naast onze camper. Marc heeft de was weer gedaan en ik heb de camper van binnen schoongemaakt. Daarna samen gegeten in de camper. Temperatuur is hier nu nog lekker, volgens de planning wordt het komen dagen wat minder. Morgen willen we naar Yosemite National Park.
Het wifi op deze camping is zeer goed, ik kan dit verslag dus online zetten en wat foto's plaatsen! Ook hopen we de kerkdienst van zondag te kunnen volgen (of later terug kijken)

• 27 Maart 2016 - 08:50

Martje :

Goede morgen lieverds ,wat weer een geweldig reisverslag even vlug gelezen straks maar beter .We gaan eerst naar de kerk fijne paasdagen .liefs mam .

• 27 Maart 2016 - 08:58

Julia:

..en wij ook blij met goede wifi!
    Heerlijk om weer iets van jullie reis te lezen en te zien.
    Bijzonder die verschillende landschappen allemaal..en wat voor landschappen!
    maar ja, kijk eens wat voor afstanden jullie hebben afgelegd
    Hoeveel km hebben jullie nu gereisd? Op het kaartje te zien zijn jullie nu bijna aan de westkust.
    En wat een mooie foto's. Moeilijk om te kiezen welke foto je bij de verslagen plaatst?
    Als jullie weer thuis zijn hebben we vast heeeel wat tijd nodig om alle foto's en filmpjes te bekijken. Zin in!
    En ohh...we kunnen nu al zeggen: als alles goed gaat, zien we elkaar eind volgende week weer!!!!
    Geniet van alles en elkaar!
    Tot horens. We missen jullie..liefs mama

• 27 Maart 2016 - 09:06

Julia:

wat is het af en toe toch een probleem hier om een reactie te plaatsen.
    de ervaring heeft me geleerd alles eerst te kopieeren en dan pas op 'reactie plaatsen' te drukken
    Als alles dan verdwenen blijkt te zijn kan ik 'et' ff plakken....hahaha...