Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

23 Maart 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Dag 13: Page - Grand canyon village 21 maart

Vanmorgen was Tessel al vroeg wakker 06:00, helaas ging ze niet meer slapen, toch lekker rustig aan gedaan. Marc heeft weer gebeld met Roadbear en ze hebben muncontact gehad met een RV and Boat repair. Daar konden we heen gaan met de camper. Daar kwamen ze erachter dat we geen warm water hadden omdat er op een klein elementje corrosie zat (toch vreemd bij een splik splinter nieuwe camper), nieuw onderdeeltje erin en we hadden weer warm water! En de kachel deed het niet door een montage fout! (De gasbrander moest een klein tikje bijgedraaid worden, dat was alles!) een veel voorkomend probleem zo bleek en gelukkig was dat ook zo opgelost en konden we we verder met een kachel die het doet en warm water! Dat warme water kwam overigens erg goed van pas want Bente heeft zichzelf vanmiddag ondergekrast met een blauwe viltstift. (Je ziet weleens van die foto's voorbij komen op internet.... Nou, zo'n kind blijken wij dus ook te hebben....) nadat ik eerst vreselijk de slappe lach kreeg toch maar proberen uit te leggen dat dit echt niet mag! Ze was er zelf ook wel behoorlijk van onder de indruk. Gelukkig kon ze vanavond onder een warme douche! Nadat we bij de garage weg kwamen gingen we naar Horseshoe Bend. Een stuk bergen met een rivier onderin, wat allemaal de vorm van een hoefijzer heeft, erg mooi daar! En een warme klim.... Daarna door naar de Grand Canyon, en weer veranderde de omgeving, een soort bergen, dalen en dieptes en bossen die we nog niet eerder gezien hadden deze vakantie, zo mooi! De kleuren van de bergen zijn hier ook super mooi! Hier midden in de Grand Canyon een camping opgezocht en morgen zijn we van plan om hier een stukje te lopen.

Dag 14: Grand canyon village - Williams 22 maart

Na een onstuimige nachte, want wat het kan hier hard waaien! Hebben we lekker ontbeten en reden we een klein stukje naar het visitor centre en de shuttle station. Eerst een klein filmpje bekeken van het ontstaan van de Grand canyon en toen met de bus een stukje gereden (wat bente natuurlijk geweldig vond) om een tocht van ca. 5 kilometer terug te lopen langs de canyon naar de camper. Onderweg fantastische uitzichtpunten en mooie bossen. De bergen hier zijn echt fascinerend, prachtig door verschillende kleuren en vormen! Ik hoop dat het op de foto's een beetje over komt... Na deze tocht lekker geluncht een de camper met een ei en een lekker soepje, daarna reden we door de wind de Grand canyon uit opweg naar Williams. Daar staan we op een camper naast een truckstop, Marc heeft al twee rondjes gereden over de truckstop omdat hij de vrachtwagens zo gaaf vind! Haha.... Vanmiddag boodschappen gedaan en waar wij ons over blijven verbazen is dat alle boodschappen in plastic tasjes gaan (en daar zijn ze echt niet zuinig mee) bij ons betaal je er 10 cent voor en hier krijg je ze in royale mate! Als we alle tasjes mee naar huis zouden nemen hoefden we ons leven lang geen 10 cent weer te betalen voor zon tasje! Oh en nog iets (waar vooral ik geloof) waar we ons over verbazen, al die dames die in leggings lopen, zo'n ding wat je normaal draagt onder een jurk of rok en hier dragen ze het gewoon als broek! Niet erg charmant want je ziet alles! Wat de één natuurlijk beter kan hebben als de ander maar hé we zijn hier natuurlijk wel in Amerika dus de meeste hebben een flinke ass, en dan staat zo'n legging echt niet.... Brr..... De wind is gelukkig een beetje gaan liggen dus ik hoop een rustig nachtje, het wordt hier -4 dus we zijn erg blij dat de kachel het weer doet! Morgen gaan we naar Las Vegas! Daarover later meer..... ;-)

• 23 Maart 2016 - 05:14

Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman:

Ik kon williams niet aanklikken op google maps, dus hebben we flagstaff aangedikt, dat is hier vlak bij....

• 23 Maart 2016 - 06:50

Liesbeth:

Wauwww
    Wat`n een vakantieverhalen zeg!!
    Geweldig!
    Lees met veel plezier jullie verslag!
    Liefsss xxx

• 23 Maart 2016 - 06:59

Julia:

..wat toch een indrukwekkende wereld! Wat moet het bijzonder voor jullie zijn om daar rond te reizen.
    Sta je er nu niet heel vaak bij stil dat dit alles Gods schepping is en ontzettend machtig mooi?!
    Weer heerlijk genoten van je verslagen en jullie foto's!
    Kijk al weer uit naar de volgende..ha..ha
    Een goede reis maar weer en geniet in Las Vegas
    Liefs van ons hier en voor de kids een hele dikke knuffel

• 23 Maart 2016 - 08:30

Sandra:

Wat een heerlijk reis zijn jullie aan het maken. Een hoe bijzondere ervaring! We lezen het hier met veel plezier. Kids hebben zich rot gelachen om de foto van een gekleurde Benthe...
    We krijgen alleen wel veel zin in onze trip. Alleen duurt dar nog zo lang