Follow de sun! - Reisverslag uit Grain Valley, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Follow de sun! - Reisverslag uit Grain Valley, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Follow de sun!

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

11 Maart 2016 | Verenigde Staten, Grain Valley

Dag 2: Chicago - Joliet 10 maart

De meiden sliepen beide tot ca 05:00, een goede nacht gehad dus! Lekker gedoucht en bente en Tessel even in bad en op naar ons Amerikaanse ontbijt. Lekker scrummbled egg met geroosterd brood en worstjes. Om 08:00 gingen we met de bus naar de fabriek in middelbury zo'n 2,5 uur rijden. Er waren twee touringcars vol met mensen die ook een camperreis gingen maken. We waren voorbereid op een lange dag wachten (dat hadden we namelijk gehoord van mensen die deze reis eerder hebben gemaakt). Per camper moest er 1 persoon blijven die kreeg dan uitleg over de camper dus ik (suzet) kon met de meiden in een huis zitten wachten, Bente en Tessel waren de enige kinderen maar ze hadden al snel nieuwe vrienden gemaakt hahaha! Ik heb daar met verschillende mensen wat geklets, erg leuk om te horen wat een verschillende reizen er worden gemaakt vanaf hetzelfde vertrek punt. En voordat ik goed en wel de koffie op had stond Marc al bij ons: we konden vertrekken! Dat lange wachten viel dus gelukkig heel erg mee!! Met de kids en de koffers naar de camper... o o o... wat een groot ding deze camper! Niet normaal hoe groot en alles nieuw en netjes! Hier kunnen wij ons wel een paar weken in vermaken. Bente vind ons huis op wielen prachtig! Eerst nog even met de camper naar de walmart wat boodschappen gehaald. Op de parkeerplaats stonden ook koetsen geparkeerd van de Amish, grappig ik ken het alleen vanuit boeken en hier staan ze echt! En toen de eerste, echte kilometers gemaakt! Zo gaaf om hier echt te rijden en te zien hoe Amerikaans alles is ;-) De wegen, de huizen, je blijft kijken! Ik blijf me verbazen over de huizen, hoe verschillend, groot, klein, oud nieuw, netjes, vervallen, mooie plek, slechte plek, wat een verschillen! Rijd je langs een drukke weg, staat er zo maar opeens 1 huis, verder in de buurt geen huis te bekennen, heel apart!
De meiden hebben beide heerlijk geslapen in de camper tijdens het rijden. Rond half zeven kwamen we aan op onze eerste amper in Joliet. Ff wat spaghetti gemaakt, snel gegeten, bedden opgemaakt en de meiden op bed, wat waren ze moe! Wij wat opgeruimd, afwas gedaan (zonder borstel en theedoek bij de volgende stop bij de supermarkt toch maar even kopen), onze eigen bed opgemaakt en ook plat. Morgen weer een dag!

Dag 3: Joliet - Grain Valley 11 maart

Na een heerlijk zelf gemaakt ontbijt gingen we weer op pad, de zon tegemoet, want die scheen! Heerlijk! Wij waren beide op tijd wakker vanmorgen, en de meiden vlak na ons dus we konden weer lekker vroeg op pad!
Het reiden ging super! Het landschap veranderd, wordt nu iets heuvelachtiger. En de temperatuur is aangenaam! Zonder jas naar buiten, heerlijk!
Om kwart over 4 waren we op camping nummer twee! Even aangemeld, wat boodschapjes gehaald en wat gegeten.
Daarna de meiden gedoucht in de camper, heerlijk! En weer lekker op tijd naar bed, ze zijn nog erg moe! Bente is weer heel lief vandaag, Tessel ook maar aan het eind toch erg huilerig het valt ook allemaal niet mee!
Op de camping even twee wasjes gedraaid, wat niet in de droger kon even provisorisch opgehangen.... We sluiten deze dag af, en gaan morgen weer lekker op pad. Even afwachten hoe laat we allemaal wakker zijn.... Welterusten! ;-)

• 11 Maart 2016 - 18:33

Christian:

Goed verhaal, lekker kort ;p

• 12 Maart 2016 - 10:07

Julia:

..raar hoor schrijf ik weer een reactie en wordt weer niet geplaatst
    nu opnieuw een poging:
    Maar dank je wel voor je app'je dat er weer een update is ( kreeg er geen melding van via de mail)
    maar eh...dat doe je 's nachts??
    Fijn dat alles zo voorspoedig gaat en dat Bente en Tessel het zo goed doen.
    Blijf genieten en laat ons via deze blog ook maar meegenieten!
    Goede reis
    Liefs

• 12 Maart 2016 - 22:20

Alinda:

Leuk om zo even te lezen hoe jullie het daar hebben! Geniet ervan!!
    Veel plezier en doe voorzichtig met die camper Marc ;)! Maar dat zal wel goed komen