Dag 7, 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu Dag 7, 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Suzet, Marc, Bente & Tessel Veldman - WaarBenJij.nu

Dag 7, 8, 9 en 10

Door: Suzet

Blijf op de hoogte en volg Suzet, Marc, Bente & Tessel

19 Maart 2016 | Verenigde Staten, Page

Op dag 10 eindelijk weer wifi! Dus hier 4 dagen in 1 verslag:

Dag 7: Moab - Green River 15 maart

Vanmorgen bij het wakker worden een prachtig uitzicht! We deden het gordijn bij ons bed omhoog en even later scheen het zonnetje heerlijk naar binnen op ons gezicht! Dat was lekker wakker worden! Op de camping heerlijk gedoucht! Daarna gingen we omweg naar Canyonlands National Park. Wat is dat mooi! Alhoewel Marc doodnerveus werd van mijn: "Pas op hoor" geroep (omdat hij op een clif staat met honderden meters onder zich) was het fantastisch! Wat een uitzicht en wat een hoogte! Duizelingwekkend! Maar zo mooi! Hier wordt het ook wel Island in the sky genoemd, vandaag was het een heldere dag maar als het bewolkt is en de wolken tussen de bergen hangen zie je alleen de platte bovenkant van de bergen, en dat lijken dan dus net eilanden in de lucht. Veel foto's gemaakt. Daarna reden we door naar Arches National Park. Kinderen in de rugdragers en zo hebben we daar een stuk gelopen tussen de bergen en de duinen om wederom een heleboel foto's te maken. Wat is het toch mooi en bijzonder. In dit park hebben water, wind, zout en zand een soort natuurlijke ramen in de bergen gevormd. We hebben er een paar opgezocht. Beste klim af en toe maar dat is goed voor het verbranden van calorieën die we hebben overgehouden van de dikke hamburgers hier hihihihi..... Het was een prachtige dag! S' avonds heerlijk gegeten in een leuk restaurantje. Kids op bed gelegd, achter het net, en zo nog even gereden van Moab naar Green River. En daar staan we op een truckstop....

Dag 8: Green River - Bryce 16 maart

Vandaag reden we naar Bryce. Onderweg kwamen we weer terecht in een heel ander landschap! Zo bijzonder! We hebben vandaag de 2000 mijl bereikt met de camper, dat houdt in dat we zo'n 3200 kilometer hebben gereden. De dagen vliegen voorbij! Vanavond maar weer lekker een keer zelf gekookt in de camper, een beetje improviseren maar het lukt prima. We staan op een plek dat het woord camping haast niet waardig is maar we hebben een plek voor de nacht vlakbij Bryce National Park waar we morgen heen gaan. Helaas geen wifi dus de update online zetten moet nog even wachten.

Dag 9: Bryce-Zion National Park 17 maart

Brrr..... wat was het vannacht kkkkkk-koud! Het ijs stond aan de binnenkant van onze ramen! Onze kachel doet het niet als we stil staan, vandaag maar even met Roadbear bellen. Het was vannacht -3 en dat hebben we gemerkt! Ondanks dubbele denkens, trui aan en sokken, etc, erg koud. Meiden om 07:30 nog even lekker bij ons in bed, even die kouden handjes en snoetjes opwarmen. De motor laten draaien en toen werd het als snel lekker warm in de camper. Na het ontbijt reden we naar Bryce National Park, weer een heel andere omgeving, prachtig! Met de camper langs verschillende uitkijkpunten gereden en steeds even uitgestapt om foto's te maken. De meiden konden lekker op de iPad blijven kijken hihi... Daarna doorgereden naar Zion National Park, weer compleet anders, maar echt super mooi! De weg hiernaar toe was ook prachtig! Dit park is heel groot en omdat het zulks lekker weer was en de korte broeken aankonden (20 graden) besloten we te kijken of er nog een plek was vrij was op een camping, en daar staan we dan! Midden in een prachtig natuurpark, tussen de bergen en onder de bomen, in de zon. WOUW! Marc heeft nog gebeld met Roadbear voor de kachel, hij zou teruggebeld worden, maar helaas nog niks gehoord, morgen maar even weer een telefoontje aan wagen. Morgen gaan we er echt op uit in dit park, met de shuttle langs verschillende punten en in de middag door naar de volgende staat: Arizona. Helaas weer geen wifi hier in de bossen dus de update moet nog even wachten voor hij online kan.....

Dag 10: Zion - Page 18 Maart

Vanmorgen lekker uitgeslapen toen we wakker werden scheen de zon al heerlijk op de bergen! Wat is het hier toch mooi! Na het ontbijt gingen we met een shuttle het park in, dat stuk is overigens ook alleen maar met de shuttle te bereiken, met eigen auto/camper mag je daar niet komen. Er waren 9 uitstap punten, meteen maar meegereden tot het uiterste punt, kids in de rugdragers en een prachtige tocht gemaakt langs een rivier tussen de bergen. Onderweg wilde eekhoorns en herten gezien. Een mooie wandeling gemaakt! Weer in de shuttle gestapt, onderweg vertelde de chauffeuse van alles over wat we zagen gaf ons de gelegenheid om vanuit de bus nog wat plaatjes te schieten. Halverwege weer uitgestapt om een wandeling van ca. 1,5 km te maken naar een waterval. Pittige klim (hijg hijg puf puf :-) ) er is niet veel water dus het sijpelde wat van de rotsen boven ons, maar weer een prachtig punt! Weer in de shuttle gestapt (Bente vond de busrit geloof ik het leukste van de hele dag) en naar de camper. We gaan dit prachtige park verlaten... Op weg naar Page. En daar staan we op een prachtige camping! Ik dacht dat het na de vorige camping niet beter kon, maar dit is ook fantastisch! We staan op plek waar je in de verte Lake Powell kan zien, het was vandaag weer heerlijk weer, de korte broeken konden weer aan! Wat een heerlijkheid zo! Op ons plekje staat ook een bbq, we hebben dan ook maar besloten om gezellig te gaan bbq'n met z'n 4tjes! Snel even naar de winkel en daar zitten we! Heerlijk!! Het voelt echt als vakantie en wat genieten we daar van! En nu staat Marc de afwas weg te werken van onze bbq en ik zit met een lekker biertje (want wat is dat lekker als het zo warm is buiten) de blog te typen! Perfect ;-)
En hier hebben we wifi dus ik kan eindelijk de blog online zetten... Ik probeer ook wat foto's toe te voegen, wifi is niet heel best dus hoop dat het lukt, dan hebben jullie ook beeld bij mijn enthousiaste verhalen!

• 19 Maart 2016 - 07:24

Liesbeth:

wauwwwwwww wat`n een prachtige verslag weer!
    vind geweldig dat jullie dit met z`n 4tjes doen!.....dikke zoen x

• 19 Maart 2016 - 08:43

Martje :

Wat weer een mooi verslag Suzet ,wat een mooie omgeving waar jullie nu zijn .geweldig dat jullie ons zo laten dat jullie ons zo laten meegenieten .Ik hou van jullie veel plezier.Liefs van pap en mam X xxx

• 19 Maart 2016 - 08:44

Manon:

Wat een ervaring zeg! En dan zit je nog maar op dag 10 en heb je nog zo veel dagen in het vooruitzicht.
    Ik kan me er niets bij voorstellen dat je s ochtends nog bevroren in je camper wakker wordt en dan aan het eind van de dag in je korte broek van de zon geniet, maar het lijkt me heerlijk.
    Hier wordt Bente trouwens heel erg gemist. Regelmatig als hij wakker wordt vraagt Timon: 'Ate Bente nou?' Hij snapt er niets van. Ben heel benieuwd hoe hij reageert als jullie weer terugkomen.
    Maar daar moeten jullie nog maar lang niet aan denken ;)
    Blijven genieten, schatjes!

Liefs, Manon

• 19 Maart 2016 - 08:48

JUlia:

Lang leve de wifi !!!
    Heerlijk om weer even met jullie mee te reizen.
    Op een enkele app, sms en foto na, vonden we het toch wel erg stil aan de overkant.
    Maar heel erg gaaf dat jullie het zo naar de zin hebben, fantastisch!
    Het enthousiasme, de bewondering en het genieten lezen we uit de verslagen... en dan komen nog de foto's!
    Wat zullen jullie bij thuiskomst veel hebben te vertellen.
    Trouwens heel bijzonder dat jullie 's nachts wakker werden van de kou en vervolgens 's middags in de zon zitten ...
    Ha ha..en Bente die de busreis het mooiste vond.
    En dat klimmen en klauteren met de kids op jullie rug: genoeg getraind thuis??? Geen spierpijn?
    Maar ach je hebt vakantie dus een dagje bijkomen en niksdoen kan ook
    Blijf voorzichtig doen en ontzettend veel plezier maar weer!!!!
    Liefs

• 19 Maart 2016 - 09:50

Coralien:

Wouw wat klinkt dat super.
    Jasmijn is erg jaloers op jullie prachtige reis wil zelf ook graag naar de USA .
    Geniet van het samen zijn .
    Je hebt de taken goed verdeeld in het huishouden

• 19 Maart 2016 - 13:08

Julia:

..prachtige foto's erbij Suus!
    (smaakt naar meer...hi hi)

• 20 Maart 2016 - 21:31

Alinda:

Super zeg!!!! In 10 dagen al zoveel gezien!! Geweldig!

• 20 Maart 2016 - 22:54

Robert:

Wat ontzettend leuk om Jullie zo te kunnen volgen in jullie avontuur.
    En ik blijf het stoer vinden dat jullie dit ondernemen met z'n vieren. En trouwens wat een prachtige plaatjes schieten jullie.

Geniet
    Gr Robert